geannuleerd

*************

marcel-reuver

LEZING ‘WERELDBEROEMD IN TILBURG’   Marcel de Reuver

Al vele jaren maken wij wandelingen met de gidsen van de stadsgidserij in Tilburg. Eén van de gidsen is Marcel de Reuver. Hij schreef een aantal jaren geleden het gedichtenbundeltje “Wereldberoemd in Tilburg”. Gedichten over markante Tilburgse personen die inmiddels uit het straatbeeld zijn verdwenen, maar stuk voor stuk kleur gaven aan de stad Tilburg. Wie kent ze niet? Volksfiguren als Rooie Stien, Pieta Melis, ’t Mosterdmenneke en Wieske Snuf, onze sporthelden Jan van Roessel en Jan Pijnenburg. Maar ook de serieuzere verhalen zoals bij Helga Deen en Marietje Kessels passeren de revue. En natuurlijk mogen burgemeester Becht (alias Cees de sloper), Peerke Donders en Willem II niet ontbreken.

Al met al een bont gezelschap Tilburgers, dat tot leven wordt gebracht met gedichten en heel veel anekdotes en foto’s. Kortom: een presentatie met een duik in het verleden en een knipoog van nu!

Gedichten, verhalen, foto’s en de nodige humor, gepresenteerd door Marcel de Reuver.

Marcel de Reuver (* Tilburg, 26 mei 1956) heeft een grote voorliefde voor de stad waar hij geboren en getogen is. Dat uit zich vooral in de grote verzameling historische boeken over Tilburg die zijn boekenkast vullen. Met name dat geschiedkundige aspect interesseert hem enorm. Een aantal jaren geleden schreef hij een serie historische artikelen over Tilburg in Stadsnieuws, die onder de naam Uit de Doofpot werden gepubliceerd. Bovendien werkte hij mee aan Prentepraot, een project voor de jeugd, waarin de prenten van Cees Robben het Tilburgs dialect bij de jongste generatie onder de aandacht moeten brengen.

Datum                   woensdag 12 januari

Tijd                        20:00 uur